Acabem d'iniciar la 2a avaluació, que passarà ben ràpidament en vint-i-quatre escasses hores lectives. El 9 de febrer acaba amb la junta d'avaluació. I des d'ara, què farem?
Com a treballs optatius per incrementar nota hem proposat tres activitats a escollir-ne només una: una biografia lingüística en àudio o vídeo (2-3 minuts); una entrada assagística sobre una paraula, a l'estil de Fuster (250 mots), o un videolit llegint un dels deu poemes d'Estellés, que es troben reproduïts al dossier.
Els continguts principals a revisar es basen en l'estudi de conceptes sociolingüístics.Veurem les característiques dels textos expositius, narratius i expositivoargumentatius. Practicarem la redacció d'alguns d'aquests responent preguntes dels exàmens PAU. Ens fixarem en les faltes habituals pròpies i n'elaborarem un llistat ampli amb les faltes ortogràfiques, morfosintàctiques i lèxiques que cometem. Aquesta activitat personal ens ajudarà a reduir bona cosa d'errades freqüents.
Abordarem l'oració complexa, coordinada i subordinada per a aprendre a distingir els tipus d'oració. La modalització i els recursos expressius tancaran els continguts teoricopràctics que repassarem. A banda, es troben els dos autors de Literatura que coneixerem fragmentàriament per mitjà de deu poemes i vuit entrades d'un diccionari amb caràcter especulatiu, molt personal. Aquesta és la previsió, si bé, allò que no tractem amb certa profunditat, haurem de reprendre-ho de nou a la tercera avaluació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa ací la teua aportació. Signa amb el teu nom.