IV WebCongrés (2022)

Enllaç amb la informació completa de la IV Conferència web per a la promoció del català, organitzat per la Universitat de Cambridge: Clica.

- - - - - - 

GUIA: Quèfaig si...?Alguns suggeriments que poden ésserútils per afrontar situacions quotidianespel que fa a l’ús del català [pdf descarregable per a orientar l'activitat: #13DiesEnValencià]

- - - - - - 

 WEBINARIS 

  • Cinc dedicats a les llengües en contacte en una sèrie de països del món: Bèlgica, el Canadà, Croàcia, França i Süissa.

 [Tema d’estudi: comparació de la situació d’aquestes llengües amb la condició del català al seu àmbit: prestigi, estatus legal, presència mediàtica, promoció estatal, etc.]

  • Dos dedicats a l’emigració: Els valencians a Hartford, Connecticut, EUA; Els catalans a Buenos Aires.

Del Montgó a Manhattan. Valencians a Nova York. 1. Cap a la terra promesa. Documental de Juli Esteve accessible en línia a http://www.infotelevisio.com/productes-a-la-venda/del-montgo-a-manhattan/

[Tema d’estudi: i) projecte sobre avantpassats de la localitat que van participar en aventures similars; ii) informes sobre la situació vital i lingüística de l’emigrant modern per part d’estudiants d’avui que tenen familiars a altres països]
  • Tres sobre immigrants lingüístics als Països Catalans: Donatella Siviero (Itàlia); Hans-Ingo Raddatz (Alemanya); Jon Landa (Espanya). Tres al·lòfons expliquen la seua fascinació per la llengua i cultura catalana.
[Tema d’estudi: preparació d’un historial idiomàtic particular (Linguistic Footprint). Interessant tant en el cas català com al·lòfon]

Da Zhi Fe: xinès i valencià ; i Alèxia: l’arbre lingüístic de la seua família d’Alaquàs

 CULTURA 

La creació artística també té lloc en aquesta iniciativa. Oferim una sèrie de nou webinaris sobre textos d’interès cultural. La seua rellevància escolar podria ser  curricular — immediata o per a una altra època de l’any escolar. La intenció, tanmateix, és posar a la disposició del professorat material de nivell de batxillerat (que podria adaptar-se puntualment per a altres etapes).  A la pàgina web es penjaran dossiers amb propostes de treball. Els textos comentats són:

Prosa: La plaça del Diamant; La pell freda; Diccionari per a ociosos; Matèria de Bretanya.

Poesia: Ausiàs March; Vicent Andrés Estellés; Maria-Mercè Marçal.

Teatre: El mètode Grönholm.

Cinema: L’illa de l’holandès.

Una pel·lícula que podria distraure tots els públics sobretot durant les vacances de nadal. L’illa de l’holandès, del valencià Sergio Monleón, filmada a Formentera i basada en la novel·la de Ferran Torrent, és un conte modern de pirates. Té lloc als anys seixanta i, d’inspiració ecològica, tracta del perill que suposa la indústria turística per a la costa mediterrània, oferint un bon tema de debat. (Amazon, FNAC i altres tendes)

 CATALAN’S GOT TALENT 

L’apartat lúdic cerca fomentar la participació d’una forma més creativa. “Catalan’s Got Talent” oferirà un fòrum per a la contribució dinàmica amb

  • recitals de poemes, cançons, etc.
  • actuacions, improvisacions dramàtiques sobre temes i textos relacionats
  • concurs de ‘rap’ i similar

Rap Estellés: Latònyca              Tots som vilafranquins!: Auca en vídeo des de Vilafranca

Es prega enviar tota mena de comunicació o contribució a encatalavives@gmail.com

Per a més informació vegeu l’èxit de ‘Catalan’s Got Talent’ en la web del II Webcongrés.

 CERTIFICACIÓ 

Tota participació comptarà amb un certificat de la Universitat de Cambridge:

3 categories:

  1. Certificat d’assistència;
  2. Certificat d’assistència i contribució acadèmica;
  3. Certificat d’assistència, contribució acadèmica i/o “Catalan’s Got Talent”.

 PARTICIPACIÓ 

La subscripció s’efectuarà en la pàgina web del congrés que serà accessible per a ordinador, tauleta i mòbil.  A l’inici i a la conclusió del congrés s’omplirà un formulari per avaluar la iniciativa.

Si la vostra institució desitja participar al congrés i li interessa rebre més informació, es prega que envieu un correu electrònic a: Dominic Keown (dk209@cam.ac.uk)

The Editors

Dominic Keown, Rhiannon McGlade, Ares Llop Naya

Faculty of Modern and Medieval Languages and Linguistics

University of Cambridge

- - - - - - 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa ací la teua aportació. Signa amb el teu nom.