II WebCongrés

A)  Instruccions per al II Webcongrés

B) Idees i propostes per als treballs participants (avall)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Els vostres detalls serviran per accedir al congrés; però s’arxivaran anònimament. El professor o la professora us donaran el formulari de permís de participar que requereix la signatura de pare, mare o persona responsable dels menors de 18 anys.
2)    Qüestionaris inicial i final:
L’avaluació d'aquest projecte se basarà en el vostre feedback anònim. Es prega emplenar els formularis degudament. (CLICA ACÍ PER A L'INICIAL). Quan acabeu el projecte contesteu el darrer formulari. (CLICA ACÍ PER AL FORMULARI FINAL)
3)    Webinaris (apartat acadèmic):
La contribució d’una sèrie d’universitaris internacionals cerca de complementar els vostres estudis. Els temes són de sociolingüística comparada i cultura.
4)    Català al vostre centre:
Ens interessa la vostra participació. I us invitem a preparar un informe (2-5 minuts) sobre qualsevol tema d’interès local. (El vostre institut té nom? Qui fou aquell personatge? El vostre barri/ poble té alguna història curiosa? Qui fou el Papa Lluna, Isabel de Villena, per exemple? O per què és tan famosa la cúpula d’Altea?) 
Serà un treball en equip (guionista, càmera, locutor/a, director/a, etc.) Els estudiants internacionals han fet un xicotet reportatge del català al seu centre que us pot servir de model. I tots els participants rebran un pin de la secció de català de la Universitat de Cambridge. Vegeu-lo ací.
5)    Catalan’s Got Talent:
És imprescindible passar-s’ho bé participant a aquest webcongrés. Esperem la vostra contribució. Ens vam divertir molt en la primera edició amb sketches, recitals, cançons. Per què no mireu la col.lecció a Facebook (en valencià), Youtube (https://www.youtube.com/channel/UCoaWgtqjiCrs-2ml9uIX5cA) o la web www.envalencia.org? Al final hi haurà votació per decidir les contribucions més populars.
6)    Fórums (apartat acadèmic):
Si ha interessat algun tema en particular i, amb el/la professor, heu decidit treballar  algun tema en particular, podeu demanar més informació i orientació als nostres ponents que contestaran les vostres preguntes en el xat del congrés.
Calendari
21 de febrer
• Obertura de matrícula (gratuïta) emplenant un qüestionari breu. 
 • Publicació a la pàgina web del congrés seminaris sobre la cultura catalana. 
 • Publicació dels models i les instruccions per a la participació en l’apartat lúdic i creatiu.
1 de març
• Inauguració de la sessió interactiva:
• Diàleg amb els ponents via webmail, Twitter, Facebook
 • Contribució dels congressistes a Catalan’s Got Talent publicada a la web (recitals, performance, cançons, raps, etc.) 
8 de març 
 • Tancament de la sessió interactiva.
• Comiat emplenant un qüestionari breu
• Votació millors contribucions publicades
22 de març
• Tancament del congrés 
• Data límit per a l’entrega d’estudis als professors 
 • Preparació de certificats per als participants

- - - -

B) Idees i propostes per als treballs participants (B1-B5)


B1)Elaborar un vídeo de vora 20 minuts entre tota la classe, amb col·laboracions parcials d'1 a 2 minuts sobre el tema i subtemes següents:

El nostre institut complirà 30 anys el curs vinent
  • Biografia de Francesc Ferrer i Guàrdia
  • Assignatures, idiomes impartits a destacar
  • Activitats extraescolars habituals (carnestoltes, dia del llibre, etc.)
  • Llengües emprades en els diferents àmbits (educatiu, administratiu, interrelació)
  • Focalitzar objectius, continguts o activitats que considereu d'interés formatiu en les assignatures de llengües: valencià, castellà, anglés, francés
  • Nombre d'immigrants del centre, procedència, presència de les seues llengües a les activitats del centre, etc.
  • El barri de Benimaclet: història, llengua, festes, tradicions, activitats, llocs d'interés o monuments, reivindicacions, curiositats...
  • Breu recorregut per la València en Falles. Canvis produïts en la ciutat els darrers anys (espais, mobilitat, tradicions...)
En les explicacions que gravareu en fragments breus de vídeo, podreu aportar alguna imatge o foto complementària per a l'edició del vídeo. El professorat replegarà els vostres vídeos curts i en farà una edició completa. Procureu sempre gravar en horitzontal i que les vostres explicacions s'escolten bé (busqueu llocs sense soroll i parleu prop de la càmera o el mòbil en veu alta).

B2) Els nostres entorns culturals (en vídeo o àudio)
  • La nostra tele À Punt i la ràdio: els millors programes (esport, llibres, etc.)
  • La música que escoltem, que ens agrada
  • Els llibres que llegim
  • En quines llengües ens movem a casa i per València
B3) Treballs guiats al web sobre Rodoreda o Estellés
(cal descarregar-se del web del congrés els fulls que orienten el treball)

B4) Treball de sociolingüística 
1.Usos del valencià en algun entorn concret vostre, en l'administració, en la premsa, als mitjans de comunicació, en una població concreta, etc. (Només un sol tema dels suggerits.) Podeu buscar informació al web; 
2.Les llengües d'un país europeu o de l'estat espanyol, i l'estatus social i educatiu de cadascuna

B5)
Traducció a l'anglés d'algun poema llarg del Llibre de meravelles mantenint la mètrica i el ritme. Revisió i assessorament del professorat d'Anglés.

Cap comentari:

Publica un comentari

Deixa ací la teua aportació. Signa amb el teu nom.