Més avall tens models de pregunta sobre els pronoms febles que es plantegen a
l'examen de les PAU. Són preguntes que valen 1 punt (0,25) per
pronom-oració. Equivocar-se no descompta. Els examinadors alternen
aquesta pregunta de l'examen amb una de diferent basada en el
reconeixement dels diferents tipus d'oracions compostes, que té el
mateix valor.
Funcions
sintàctiques dels pronoms febles: subjecte (S), complement
directe (CD), complement indirecte (CI), complement circumstancial
(CC), complement de règim verbal (CRV), atribut (Atr), predicatiu
(CPred), complement del nom (CN).
2016_juny_A
Indica
a quin element del text fan referència els pronoms febles
subratllats i quina funció sintàctica realitzen. [1 punt]
1. Ara arribe a
comprendre que, quasi sense adonar-me’n, com qui es
menja una tallada de meló de tot l’any, he fet aqueix pas
2. Per això mateix
–bé que ho note– comence a tenir una certa
perspectiva en els meus records
3. Els
pegava –a les evocacions– una i altra vegada voltes i més voltes
4. El vaixell de
l’adolescència m’havia deixat al port de la joventut, i jo el
veia com s’allunyava tot ebri
2016_juny_B
Torna
a escriure les frases del text següents substituint els elements
subratllats en cadascuna pel pronom feble adequat. [1 punt]
1. hi ha una altra
dicotomia
2. [...] afecta de
manera directa i vital la llengua
3. els processos que
ja s’estan donant a l’Àfrica
4. Renunciar a
les llengües africanes [...] implica deixar com a únic
passat recuperable el període colonial
2016_juliol_B
Torna
a escriure les frases següents substituint els elements subratllats
en cadascuna pel pronom feble adequat. [1 punt]
1. per què hi ha
tanta diversitat lingüística [...]?
2. Els imperialismes
lingüístics i culturals [...] intenten convèncer-nos
[...]
3. les llengües
possibiliten que un individu s’integri en una comunitat
4. les comunitats
més petites haurien de renunciar a la seva llengua
2018_juliol_A
Torna
a escriure les frases del text següents substituint els elements
subratllats en cadascuna pel pronom feble adequat. [1 punt]
1. em preguntava què
feia la nina
2. és de
cel·luloide
3. treballaven amb
el doctor
4. li hauran de fer
transfusions
2019_juny_A
Torna
a escriure les frases del text següents substituint els elements
subratllats en cadascuna pel pronom feble adequat. Indica’n també
la funció sintàctica. [1 punt]
1. agafa un full
de paper blanc
2. Col·loca el munt
de fulls corregits a la dreta
3. per convertir-se
en un conte perfecte del tot
4. impedeix que
sigui perfecte del tot
2019_juliol_B
Indica
quina funció sintàctica realitzen els pronoms subratllats. [1 punt]
1. per haver-los
perdut
2. No ens
cal renunciar a una
3. per adquirir-ne
una altra
4. hi
hem de contribuir tots
- - - - - -
>CLICA ACÍ PER DESCARREGAR-TE EN PDF AQUEST FULL D'EXERCICIS.
>CLICA ACÍ SI EN VOLS EL SOLUCIONARI.
- - - - - -
- - - - - -
>CLICA ACÍ PER DESCARREGAR-TE EN PDF AQUEST FULL D'EXERCICIS.
>CLICA ACÍ SI EN VOLS EL SOLUCIONARI.
- - - - - -
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa ací la teua aportació. Signa amb el teu nom.